piątek, 6 stycznia 2017

3 najlepsze książki/serie 2016 roku

Hej!
Minął już pierwszy tydzień nowego roku i jak na razie zapowiada się bardzo pracowicie! Coraz więcej planów, które muszę zrealizować, celów, nowych wyzwań. Mimo to chcę jeszcze wrócić do tamtego roku i wybrać 3 najlepsze książki/serie przeczytane przeze mnie. Perełki, które zdecydowanie są dla mnie wyjątkowe i zostaną w moim serduszku na dłużej. Zastanawiałam się, czy pisać też o porażkach, lecz nie warto psuć sobie wspomnień i rozpisywać o czymś słabym. Zapraszam!

1.       Stephen King „Misery”- pierwsza książka recenzowana przeze mnie na tym blogu zdecydowanie zapisze mi się w pamięci swoją brutalnością, opisami, tym, jak bardzo wczuwamy się w uczucia głównego bohatera, jego cierpienie fizyczne i psychiczne. Najlepsza książka Kinga jaką czytałam, choć nie było ich na razie za dużo. Przekazuje mocne uczucia, strach, terror, a obrazowe porównania do teraz mnie zachwycają.
           (recenzja)
 
(to okropne zdjęcie ;-;)

   
    2.       Doris Lessing „Piąte dziecko”- książka poruszająca bardzo trudną tematykę, przesycona emocjami, ukazujące relacje między matką a dzieckiem, macierzyństwo, które nie zawsze jest wspaniałe, a czasem jak tu niszczy rodzicielkę. Ukazująca chorobę i dawne traktowanie dzieci chorych.(recenzja)
 
 

3.       Trylogia Nocnego Anioła- naprawdę fajnie skonstruowane fantasy, z przemyślanym światem, historią przedstawioną z wielu stron, pełną intryg politycznych i miłosnych oraz fajnym pomysłem na magię, rozbudowaną, różną. Przedstawia ludzi z różnych sfer, a różnym myśleniu i każdy znajdzie swojego ulubieńca (Logan <3). Choć ostatnia cześć trochę dostaje  tak uważam, że jest warta przeczytania, a zwroty akcji często łamały serduszko.(recenzja pierwszego tomu)
 
A czy Wy wybieracie najlepsze książki roku? Jeśli tak zachęcam do podzielenia się nimi w komentarzach. :)
Żyjcie!
Snowflake

9 komentarzy:

  1. Ja bym nie mogła się ograniczyć tylko do trzech. U mnie na blogu znajdziesz 10 perełek tego roku!
    Żadnej z przedstawionych tutaj książek nie znam, niestety, ale na pewno kiedyś wezmę się za jakąś pozycję Kinga, skoro polecasz to może będzie to Misery :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja poznawanie twórczości Kinga zacznę zapewne od "Pana Mercedesa", którego mam już na półce, ale zapamiętam też sobie, aby kiedyś sięgnąć po "Misery". Ten autor napisał tyle książek, że naprawdę trudno się zdecydować od której zacząć :D
    Podziwiam Cię, że udało Ci się wybrać trzy najlepsze książki roku. Ja miałam problem z wyborem dziesięciu :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja na Misery poluję już całkiem długo, ale ciężko jest ją dostać w księgarniach, zazwyczaj braki na stanie, a pisząc do wydawnictwa dostałam odpowiedź, że Misery nie jest już publikowana :(

    Pozdrawiam
    I feel only apathy

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam "Misery" i też je uwielbiam :D 'stary' King, to było świetne <3 dwóch pozostałych nie czytałam, może kiedyś uda mi się po nie sięgnąć :)
    Pozdrawiam cieplutko (bo zima za oknem i mróz) :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Żadnej z tych książek nie czytałam, ale to nie moje gatunki :/

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♥
    SZELEST STRON

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak dobrze widzieć tu Kinga! Gdzie bym nie zajrzała tam same złe opinie o nim i aż bałam się brać za "To".
    Co do "Piątego dziecka", boję się, że jestem troche zbyt emocjonalna i doprowadzę o bankructwa moich rodziców z powodu zużytych chusteczek :/
    BOOK ZOONE

    OdpowiedzUsuń
  7. Póki co Kinga przeczytałam jedynie Stukostrachy i wyszło... takie se. Inaczej nie mogę tego ująć. O, czytałam pierwszy tom Trylogii Nocnego Anioła i podobało mi się, aczkolwiek czytałam już lepsze fantasy i na razie nie zamierzam czytać kolejnych tomów, może kiedyś, bo wydanie jest całkiem przyjemne :D.
    U mnie najlepszymi książkami, były bez wątpienia: Gra o tron, Z mgły zrodzony, Zawód: wiedźma, Dziewiąty grób, no i wiadomo Dary anioła.
    Jace <3
    *fangirling*
    Pozdrawiam! :D
    Kasia z Kasi recenzje książek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowanie książka Kinga wywiera na mnie największe wrażenie, to moje klimaty :")

    OdpowiedzUsuń
  9. Jeszcze żadnej z nich nie czytałam ale Kinga bardzo lubię i może sięgnę po "Misery". :)
    http://itsabookgeek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń