środa, 5 lipca 2017

J. K. Rowling "Baśnie Barda Beedle'a"



Ostatnio pojawiły się trzy nowe książki powiększające naszą wiedzę o świecie Harry’ego Pottera. Były one już kiedyś wydane, jednak od dawna tamte wydania są niedostępne na rynku lub kosztują horrendalne kwoty, dlatego ucieszyła mnie wiadomość o wydaniu ich. Na razie w moje łapki trafiły „Baśnie Barda Beedle’a”, z którymi już kiedyś się zapoznałam.

„Baśnie Barda Beedle’a” to pięć baśni znanych każdemu dziecku w świecie czarodziejów. Przekazują one ważne wartości jak cnota, dobroć czy pokora. Niektóre z nich propagują również jednanie się z mugolami oraz pomoc im. Wśród baśni znajduje się oczywiście „Opowieść o trzech braciach” znana z „Harry’ego Pottera i Insygni śmierci”.

Coś, czego nie pamiętam, i nie wiem, czy było w poprzednim wydaniu to komentarze Albusa Dumbledore’a, które ukazują genezę bądź ciekawostki dotyczące każdej z baśni. Uważam, że to, jak i dosyć rozbudowane przypisy strzał w dziesiątkę, jest tam mnóstwo smaczków dla fanów świata czarodziejów.




Baśnie występujące tu wydają mi się trochę bardziej brutalne, niż mugolskie (choć wiele z naszych baśni zostało przekształcone, a kiedyś wyglądały inaczej) i przyznam, że bardzo mi się to podoba. Moją ulubioną baśnią jest zdecydowanie „Włochate serce czarodzieja”.

Kupując tę książeczkę wspierasz organizację charytatywną Lumos, która dąży do zlikwidowania sierocińców i zamianę ich na wspieranie rodzin dzieci, które zostały porzucone, ponieważ często jest to skutek problemów finansowych lub czymś z tym powiązanym. Myślę, że to bardzo dobry pomysł, choć nie wiem o tym za dużo i nie chcę się definitywnie wypowiadać. Zastanawia mnie też, co z dziećmi, których rodzice umarli i nie mają żadnych krewnych – przecież są i takie przypadki. Zdecydowanie chcę bardziej zagłębić się w ten problem i dowiedzieć więcej o tej fundacji.

Może teraz parę słów o wydaniu. Według mnie to jest majstersztyk! Okładka jest niezwykle klimatyczna, tak samo jak misterne ilustracje w książce – niektóre zajmują całe strony, są też takie pojedyncze, mniejsze na stronach lub ozdabiające górę, dół czy marginesy stron. Pięknie ozdobione są również strony tytułowe każdej baśni. Pomimo niskiej ceny książka wydana jest w twardej oprawie i wygląda naprawdę niezwykle.


Podsumowując, szczerze polecam nowe wydanie „Baśni Barda Beedle’a” wszystkim fanom serii, który mogą jeszcze lepiej zapoznać się ze światem czarodziejów i przy okazji wesprzeć bardzo szlachetną akcję.

Moja ocena- 7/10

Pozdrawiam!
Snowflake

13 komentarzy:

  1. Śliczne wydanie! Sama pewnie nie kupię, bo minęła mi fascynacja Harrym, ale jest przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne wydanie, a pomysł wspierania organizacji charytatywnej poprzez sprzedaż- świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam kiedyś Baśnie, ale to było naprawdę dawno, dawno temu, w tej unikatowej, niebieskiej okładce :D. Niezbyt mi się podobaly, ale kto wie, czy teraz moja opinia nie byłaby inna?
    Z tą fundacją to niezłe przedsięwzięcie, sama chciałabym się czegoś więcej o tym dowiedzieć!
    #SadisticWriter

    OdpowiedzUsuń
  4. Czytałam "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć" bardzo mi się podobały, a "Baśnie..." są następne w kolejce do przeczytania z cyklu dodatków do serii o Harrym Potterze :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękne jest to nowe wydanie. Mam to szczęście, że posiadam oba <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Wstyd się przyznac, ale jeszcze nie czytałam. Muszę to nadrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Faktycznie Baśnie wydane są w cudowny sposób, tylko patrzeć i podziwiać. Środek również ciekawy, fajnie było zapoznać się z tymi wszystkimi baśniami. Dla mnie osobiście komentarze Albusa były trochę irytujące i przydługie, ale to jedyne moje zastrzeżenie :)

    www.bookmoorning.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Zanim zajmę się dodatkami do serii, planuję przeczytać HP po raz kolejny. Trochę czasu to zajmie, ale na pewno warto jeszcze raz przenieść się do świata magii :)


    Pozdrawiam
    Caroline Livre

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem wielką fanką serii i planuję nabyć te książeczki. Tylko za co? xD Ogólnie nie lubię takich dodatków do serii, ale HP nie mogę sobie odmówić :D

    Pozdrawiam!
    zaczytana-w-fantastyce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Nic dodać nic ująć, świetna inicjatywa ze strony fundacji. Chyba przychylę się w kierunku zakupienia tej książki. Chciałabym zebrać całą nową kolekcję Harrego Pottera i wszystkich dodatków do serii. Te nowe wydania są piękne :). Zresztą cała seria należy do pewnego kanonu i wydaje mi się,że wypada mieć ją na półce.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo chcę przeczytać wszystkie te trzy książeczki, tylko powstrzymuje mnie od tego cena, jak dla mnie troszkę zbyt duża na takie książeczki :/

    Pozdrawiam, Jabłuszkooo ♡
    Szelest Stron

    OdpowiedzUsuń
  12. Z przyjemnością bym przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Te baśnie są piękne, ale mój faworyt to zdecydowanie ta o trzech braciach :D

    Pozdrawiam!
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń