środa, 18 maja 2016

Zalotny TAG książkowy


Hej!

Co zrobić, kiedy całe dnie śpisz i nie masz o czym napisać na blogu? Zrób TAG. Dobra, przyznaję się, jestem piekielnym leniem, a zmiany pogody źle na mnie działają i po powrocie ze szkoły rzucam się do wyra. Wracając, mam nadzieję, że pierwszy TAG na moim blogu wam się spodoba ^^
 
Dziś będzie zalotnie ;)

Faza 1
Zauważenie, czyli książka, którą kupiłam ze względu na okładkę.

Książka na podróż, która kupiłam ze względu na cenę- całe 6,99 w Matrasie, twardą oprawę i okładkę z uroczym, włoskim skuterem. Mowa mianowicie o „Masz przyjaciela” autorstwa Luca Spagetti. Przyjemne na godzinną podróż w pociągu, by poznać trochę włoskiej kultury, lecz nigdy przeze mnie nie skończona przez słabą fabułę, a tak właściwie prawie jej brak. Czeka na kolejne pociągowe, leniwe czytanie ;)

(źródło)

Faza 2
Pierwsze wrażenie, czyli książka, którą kupiłam ze względu na opis.
Książka o której niedawno pisałam tutaj, mianowicie „Pan Mercedes” Kinga. King na razie mnie nie zawiódł, a opis bardzo mnie zachęcił, choć o książce wcześniej nie słyszałam. Na razie się nie wypowiem, ponieważ nawet nie zaczęłam czytać.

(źródło)

Faza 3
Słodkie rozmówki, czyli książka ze świetnym stylem pisania.
„Cień  wiatru” Carlosa Ruiza Zafóna to jedyna książka z „Cyklu zapomnianych książek”, którą na razie przeczytałam. Prócz fabuły i problemów, jakie porusza zachwyca wspaniałymi opisami Barcelony 20 wieku, przeżyć bohaterów, ich zachowań.  Dla mnie cudo, bardzo dojrzała książka, chętnie sięgnę po resztę cyklu.

(źródło)

Faza 4

Pierwsza randka, czyli pierwszy tom serii, który sprawił, że miałam ochotę od razu zabrać się za kolejne.
Po przeczytaniu pierwszej części „Jutra” uznałam książkę za genialną i szybko chciałam sięgnąć po resztę. Tak przetrwałam jeszcze pół kolejnej części później jednak zapał opadł i nigdy cyklu nie skończyłam. Może to moje lenistwo, może druga część była tak słaba, już nie pamiętam.

(źródło)

Faza 5
Nocne rozmowy telefoniczne, czyli książka przy której przetrwałam noc.
Przyznaję się. Jestem zbytnim śpiochem i nie potrafię całą noc czytać. Bardzo długo, bo aż do 3 w nocy wytrzymałam z „Felix Net i Nika oraz gang niewidzialnych ludzi”, ale to było jakieś trzy lata temu.

(źródło)

Faza 6
Zawsze w myślach, czyli książka o której nie mogę przestać myśleć
O dziwo ostatnio mam taka książkę. Ostatnio z głowy nie mogę wyrzucić „Eragona”. Przeczytałam tę książkę dawno temu i chcę do niej wrócić, ponieważ w większości już nie pamiętam fabuły. Niestety, na razie czeka na mnie mnóstwo książek, seriali, anime oraz filmów i muszę chwilę z nią poczekać.

(źródło)

Faza 7
Kontakt fizyczny, czyli książka, którą kocham za towarzyszące uczucia
Uwielbiam książki o narkomanach. Opisy ich uczuć, powolne wchodzenie w nałóg i niemoc, przy próbach wyleczenia się. Zawsze mocno mną wstrząsają, pokazują, jak kruche jest nasze życie, jak łatwo je zniszczyć, zdeptać. Później bardzo długi czas żyję taką lekturą, oszołomiona i przerażona. Te książki to np. „My dzieci z dworca ZOO” (muszę koniecznie sięgnąć po drugą część) i „Pamiętnik narkomanki”.

(źródło)

(źródło)


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Faza 8
Spotkanie z rodzicami, czyli książka, którą chcę polecić rodzinie i znajomym
Od razu pomyślałam o „Wybacz mi, Leonardzie”. Kierowana do młodzieży, dzięki czemu prosta i przyjemna w czytaniu jednocześnie poruszająca wiele trudnych problemów. Mi tą książkę poleciła przyjaciółka czas, bym ja polecała ją innym (recenzja tutaj).

(źródło)

Faza 9
Myślenie o przyszłości, czyli książki, które będę czytać jeszcze nie raz.
Ostatnio dużo książek powtarzam lub chcę powtórzyć. To przez luki w mojej bardzo dziurawej pamięci. Ale jedną książkę bardzo dobrze znam, a mimo to powtarzam i będę chętnie powtarzała. Mianowicie „Harry Potter”. Klasyk, mówiąc o przyjaźni, wsparciu, miłości, zaufaniu. Nie ma co się rozpisywać, książki te przypomina mi dzieciństwo i będą zawsze dla mnie ważne.

(źródło)

Faza 10
Dzielenie się miłością
Nominuję wszystkich, którzy TAGu jeszcze nie robili, a mają ochotę ^^
Ok, ja wracam spać!
Dobranoc!
Żyjcie!
Snowflake

7 komentarzy:

  1. Takie Tagi pokazują mi ile jeszcze muszę przeczytać.. haha :D
    Oczywiście Harrego także planuję w te wakacje powtórzyć :)

    http://triviaaboutme.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. "Eragon" jest dla mnie bardzo nostalgiczny, ale fabularnie leży totalnie, jak się przyjrzeć ;D
    "My, dzieci z dworca zoo" ma kontynuacje? Czytałam to... kiedyś. Było OK, nawet przez moment mnie ta pozycja zafascynowała, ale szybko mi minęło i okazało się, że generalnie historie o narkomanach niezbyt mnie ciągną. Ale fajnie to przeczytać, zdecydowanie.
    drewniany-most.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie lubię czytać książekk

    wchojnacka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. ja kocham czytac ksiazki <3 jest dla mnie latwy sposob aby moc przniesc sie w innyswiat i oderwac sie od tej szarej rzeczywistosci ;3 swietne zestawienie ksiazek ;)

    w wolnej chwili zapraszam na mojego bloga http://justemsi.blogspot.com/ i do obserwowania mnie na instagramie (za wszysciutko sie odwdzieczam <3)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny tag! Chyba sama się skuszę na podobny na swoim blogu ;)
    Iii rewelacyjne książki :)

    Zapraszam ! --> http://tangledstories314.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Z kim bym nie gadała, każdy chce powrócić do Harry'ego Pottera! :D
    Ja również mam ogromną ochotę przeczytać tę serię jeszcze raz - chociażby w te wakacje :3
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  7. O! Też niedawno zrobiłam ten Tag na moim blogu, całkiem przyjemnie się go pisało :D
    Wcześniej odpowiedziałam, że nie mam takiej książki, którą cały czas wspominam i mam w głowie. Teraz odpowiedziałabym, że jest to "Mały Książę".
    Pozdrawiam
    http://welcome-to-my-little-big-world.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń