sobota, 24 czerwca 2017

Plany czytelnicze na wakacje



Hej!
W końcu wakacje! Po wielu tygodniach męki ta odrobina luzu wydaje się wybawieniem i przygotowaniem na kolejne miesiące ciężkiej pracy. Postanowiłam, że te wakacje mają być wyjątkowe, również ze względu na ogromną ilość książek, które chcę przeczytać. Po prostu nie chcę zmarnować tego czasu. Może też trochę chcę zrobić zapas recenzji, dlatego, że we wrześniu zaczynam klasę maturalną i szykuję się na ciągłą harówkę.


To są właśnie książki, które chcę przeczytać. Oczywiście to nie wszystko, jeszcze parę egzemplarzy muszę wypożyczyć z biblioteki. Razem książek jest 32. Przyznam, że już powoli zaczęłam czytać tydzień temu, bo wiem, że jest tego dużo. Ale może po kolei.
Moje plany czytelnicze na wakacje to:
  • Wszystkie części Harry’ego Pottera – to chyba ostatni moment, w którym mogę to przeczytać jeszcze jako dziecko. Poza tym najfajniej czyta się o szkole, kiedy nie trzeba do niej chodzić. ;) Wspomnę jeszcze, że to będzie już moja trzecia przygoda z czytaniem Harry’ego Pottera.
  • „The wonderful wizard of Oz” – myślę, że to będzie dla mnie bardzo dobry trening języka angielskiego.
  • „Tunele” – książka bardzo mnie ciekawi, poza tym jest gruba i z pewnością w roku szkolnym nie znajdę na nią czasu.
  • „Kot wśród gołębi” – czas zapoznać się z twórczością Agaty Christie.
  • „Parker Pyne na tropie” – jak wyżej.
  • „Okaleczone oko” – chcę zakończyć Sagę Powiernika Światła.
  • „Krwawe zwierciadło” – jak wyżej.
  •  „Hobbit, czyli tam i z powrotem” – chcę przeczytać całego Władcę Pierścieni, więc chcę powtórzyć i przygody Bilbo Bagginsa
  • Trylogia Władcy Pierścieni – do słynnej trylogii Tolkiena miałam już parę podejść, które zawsze kończyłam po około 100 stronach pierwszego tomu. Czas w końcu przeczytać całość.
  •  „Deniwelacja” – powrót do Forsta! Mam nadzieję, że się nie zawiodę.
  •  „Tajemna historia” – o książce słyszałam multum świetnych opinii więc chyba czas samemu się zapoznać. Poza tym ta książka jest po prostu piękna!
  • „Tango lunatyków” – po opisie i okładce liczę na przyjemną, niezwykłą, letnią historię.
  •  „Wyścig śmierci” – pierwsza książka Maggie Stiefvater którą przeczytam. Mam nadzieję, że styl autorki mi się spodoba.
  •  „Lolita” – książka naprawdę mnie zaintrygowała.
  •  „Zły jednorożec” – to może być naprawdę zabawna, lekka książka, idealna na letni wieczór.
  • „Zakazane życzenie” – jeszcze nigdy nie czytałam niczego we wschodnim klimacie.
  • „Potworna”  - książka od dawna mnie ciekawi. Liczę na przyjemną historię.
  • „Duma i uprzedzenie” – kolejny klasyk. Czuję, że to już czas poznać tę historię.
  • Cykl „Nieśmiertelni” – książki te już kiedyś czytałam, więc (około) wiem, czego się spodziewać. Coś z pewnością luźnego i krótkiego. Mam nadzieję, że się nie zawiodę i nie dowiem się, że kiedyś miałam fatalny gust czytelniczy.
To wszystkie książki. Na Facebooku pojawi się pięknie narysowana (haha) lista, więc kto mnie tam odwiedza ma lepiej. ;)?
A czy wy przygotowujecie listy Przyznam, że to moja druga próba czytania z listą i ostatnio poszło średnio.
Pozdrawiam!
Snowflake

24 komentarze:

  1. Też planuję przeczytać Harrego Pottera. I może jeszcze sięgnę po serię ''Ania z Zielonego Wzgórza''. Ale pewnie będę szła na żywioł i z planów wyjdzie wielkie nic.
    ''Deniwelacja''?Ja osobiście się zawiodłam. Nie będę o tym długo pisać żeby Ci nie spoilerować ale autor mógł poprzestać w mojej opinii na ''Trawersie''. I jeszcze to zakończenie ''Deniwelacji''...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę boję się "Deniwelacji", mogę popsuć sobie dobre wrażenie serii z Forstem.

      Usuń
  2. Czuje się wręcz nieswojo, bo nie ma nic co czytałam lub co ewentualnie chciałabym przeczytać.
    Pozdrawiam, Wielopasja

    PS. Ta cegła od Maga robi wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
  3. też chciałabym w te wakacje po raz kolejny (nie wiem już który) wrócić do Harry'ego <3 tym razem w wersji anglojęzycznej, żeby przy okazji trenować język :D powodzenia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio widziałam wersję anglojęzyczną w mojej bibliotece. Kusi <3

      Usuń
  4. O jaaa! Ale szalejesz :)
    Ja niestety nie dam rady przeczytać nawet połowy tego co Ty planujesz przez pracę...
    W każdym razie powodzenia, trochę zazdroszczę! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, mam nadzieję, że mi się uda!

      Usuń
  5. Twoje plany czytelnicze robią wrażenie :) Mnie osobiście "Tajemna historia" średnio się podobała i o wiele lepsze wrażenie zrobił na mnie "Szczygieł", jednak mam nadzieję, że Twoje spotkanie z tą książką wypadnie lepiej. "Lolitę" czytałam dawno temu, ale zrobiła na mnie ogromne wrażenie.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo liczę na obie te książki, bo słyszałam dobre opinie. Po "Szczygła" też planuję później sięgnąć. ;)

      Usuń
  6. Wow, sporo tego :D Z całego tego stosu czytałam tylko dwie powieści - "Wyścig śmierci" oraz "Zakazane życzenie". Ta druga podobała mi się bardziej, chociaż powieść Stiefvater nie była zła.
    A to tomiszcze Weeksa robi wrażenie :D
    Życzę Ci powodzenia!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Zakazane życzenie" już za mną i było naprawdę fajne. ;) Co najgorsze trzeci tom Weeksa dość, że jest najgrubszy to jeszcze ma mniejszą czcionkę od poprzednich...

      Usuń
  7. Wielkie plany! Ja nie planuje bo zawsze czytam coś innego :D Nowości wpadną, a z planów wyjdą nici. Mam nadzieje, że Tobie się uda!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę niestety, przez wakacje odpuszczę nowości, bo zaległości jest zbyt dużo. Dziękuję. :)

      Usuń
  8. Stara, jak Ci się uda to wszystko ogarnąc w wakacje, to stawiam piwo! :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Jej, widzę wielkie czytelnicze plany. Trzymam kciuki.
    Chwilowo próbuję poprawić swoje czerwcowe wyniki, jednak nie podołałam moim planom, jednak znalazłam dużo ciekawych historii. Co prawda moje plany rotowały prawie o 360 stopni, a stosik z 10 pozycji zmalał do pięciu, jednak jestem zadowolona :). A wakacji jeszcze nie zaplanowałam pod tym względem. Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Tajemna historia- re-we-la-cja!
    Ale przygotuj się na to, że to jest jedna z tych książek której nie łyka się w 2-3 dni tylko taka, którą TRZEBA czytać powoli i delektować się nią.
    Pod wieloma względami wypierze cię emocjonalnie i może na tym polega jej piękno :)
    A co do Mroza - osobiście chyba wolę serię "chyłkową" - właśnie skończyłam "Zaginięcie" i mam zamiar zabrać się za cześć trzecią.
    Zapraszam do siebie - http://wofidea.blogspot.com/ :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kurczę, niezły stos! Życzę CI powodzenia w takim razie, bo będzie to nie lada wyzwanie ;) Ja Harry'ego odświeżałam sobie na początku tego roku, ale, szczerze mówiąc, mam ochotę zrobić to kolejny raz - to jest właśnie to uzależnienie HP. Donna Tart też jest na mojej liście do przeczytania, ale raczej tej odległej. W wakacje mam zamiar zabrać się za książki zalegające na moich półkach od dawna :)

    Pozdrowienia i buziaki! (Jeśli masz ochotę, na moim blogu trwa konkurs!)
    BOOKS OF SOULS

    OdpowiedzUsuń
  13. "Tunele" bardzo polecam, a przynajmniej pierwszą część, bo z tomu na tom wszystko jakby mniej mi się podobało.
    Ja sama jakichś szczególnych planów nie mam, ale "Zimowy Monarcha" i "Klątwa Przeznaczenia" od jakiegoś czasu za mną chodzą i chyba na nie zapoluję :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Koniecznie daj znać po przeczytaniu HP :)

    https://holding-some-books.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Wariatka. Szalona. Niezrównoważona. Jak mówiłam, tak jestem i... i Sunny, nie wierzę w to, co czytam xD No ale co mogę powiedzieć, oprócz "Trzymam kciuki i życzę zaczytanych wakacji"? Chyba nic :D Więc mówię to właśnie :P
    Buziaki ;*
    Q.

    Otwórz Drzwi do Innego Wymiaru :)

    OdpowiedzUsuń